+ Nieuw bericht toevoegen+ Nieuwe foto toevoegen

Selecteer een afbeeldingsbestand op je computer
uos
Bericht van de staatssecretaris van Financiën:

Voorzitter van de Tweede Kamer der Staten-Generaal
Postbus 20018
2500 EA 'S-GRAVENHAGE

Pagina 1 van 1
Datum19 maart 2020

Betreft Uitstel van betaling voor ondernemers

Geachte voorzitter,
Het kabinet heeft in de brieven van 12 maart en 17 maart jl. aangekondigd dat ondernemers bijzonder uitstel van betaling kunnen krijgen voor de inkomstenbelasting, vennootschapsbelasting, omzetbelasting en loonbelasting.
Het kabinet wil de administratieve kant van het uitstel voor ondernemers zo eenvoudig mogelijk maken. De voorwaarden voor het aanvragen van uitstel van betaling zijn daarom verder versoepeld.
Iedere ondernemer die door de coronacrisis in financiële problemen is gekomen komt in aanmerking voor uitstel van betaling van zijn belastingschuld.
Een ondernemer kan het verzoek om uitstel van betaling indienen door een brief te sturen naar het adres dat op de website van de Belastingdienst staat vermeld. Vanaf het moment dat de ondernemer zich meldt, wordt de invordering van zijn belastingschulden voor de inkomstenbelasting, vennootschapsbelasting, omzetbelasting/btw en loonbelasting direct stopgezet. Dat betekent dat de ondernemer feitelijk meteen uitstel van betaling krijgt.
Voor uitstel langer dan drie maanden is aanvullende informatie nodig om te beoordelen of de financiële problemen hoofdzakelijk zijn veroorzaakt door de coronacrisis. De ondernemer kan de eerste drie maanden gebruiken om deze informatie te verstrekken.
Het kabinet onderzoekt nu welke informatie nodig is en hoe deze zo eenvoudig mogelijk kan worden aangeleverd. Het doel daarbij is de administratieve lasten voor ondernemers zo veel mogelijk te beperken.

Hoogachtend,
de staatssecretaris van Financiën – Fiscaliteit en Belastingdienst

J.A. Vijlbrief
Reageer · Toon reacties ·
20 maart om 15:51
M Zonderland
Maart 2020
Werktijdverkorting en WW n.a.v. Covid 19
Hieronder de belangrijkste gegevens voor het doen van een aanvraag op een rij:
Aanvraag vergunning werktijdverkorting (Wtv)
Waar: Ministerie van SZW:
https://www.uitvoeringarbeidsvoorwaardenwetgeving.nl/
Voorwaarden:
o Bedrijf is getroffen door een bijzondere situatie die niet onder het normale
ondernemersrisico valt (= Corona-virus);
o Verwachting dat er voor een periode van min. 2 tot max. 24 kalenderweken
minstens 20% minder werk is
Vanaf wanneer vergunning: Vanaf de datum waarop de vergunning is aangevraagd. Dus
géén terugwerkende kracht
Duur vergunning:
o In beginsel 6 weken
o Max. 3x een verlenging van 6 weken mogelijk
Let op: vraag bijtijds (voor de afloop van 6 weken) verlenging aan! o Dus: max. 24 weken totaal
Voor wie: Werknemers waarvoor een loondoorbetalingsverplichting geldt.
Dus niet voor: uitzendkrachten, oproepkrachten met een nul-urencontract en zzpers. Let op! Contracten met werknemers in proeftijd kun je per direct beëindigen.
Let op! Aanvraag beter 100% doen en niet volledig gebruiken dan te laag inzetten, want dan moet je formeel een nieuwe aanvraag doen.
1) Melden vergunning bij UWV
Waar: Bij het UWV https://www.uwv.nl/werkgevers/formulieren/melden-werktijdverkorting.aspx
Wanneer: Direct na ontvangt van de vergunning: uiterlijk op de 2e dag van de werktijdverkorting
Verlenging: Een verlening van de vergunning hoef je niet te melden bij het UWV
2) Tijdelijke WW aanvragen
Waar: Bij het UWV https://www.uwv.nl/werkgevers/formulieren/melden-werktijdverkorting.aspx
Wanneer: Binnen een week na afloop van de periode van de vergunning
Vereisten:
o Gebruikelijke WW-voorwaarden, dus: verlies van arbeidsuren van ten minste vijf of ten minste de helft van het gebruikelijke aantal arbeidsuren per kalenderweek en voldoen aan geldende referte-eisen
o Uitzondering: gedurende de eerste 6 weken geen sollicitatieplicht Hoogte: De eerste 2 maanden 75% daarna 70% van het (max.)dagloon.

Moet je als werkgever 100% loon doorbetalen als vergunning is verleend?
Nee, tenzij: dit volgt uit cao of arbeidsovereenkomst. In beginsel betaal je als werkgever dus alleen de gewerkte uren.1 Je hoeft als werkgever geen loon te betalen over de uren die niet zijn gewerkt vanwege de buitengewone omstandigheid. Dit tenzij het volgt uit de van toepassing zijnde cao (of je arbeidsovereenkomst).
Als werkgever ontvang je dus achteraf de WW-uitkering over de niet gewerkte uren. Die uitkering dient natuurlijk aan de werknemer te worden betaald
Belangrijk: werkgever dient duidelijke administratie (op dagbasis en op werknemersniveau) bij te houden van de gewerkte en niet-gewerkte uren (ter controle UWV).

Ontslagaanvraag
Waar: UWV (bij meer dan 20 werknemers kan dit d.m.v. een collectieve aanvraag, moet
een Melding Collectie Ontslag worden gedaan)
https://www.uwv.nl/werkgevers/werkgever-en-ontslag/na-ontslagaanvraag-via-
uwv/index.aspx
Looptijd: Gemiddeld 4-6 weken (maar wachttijden kunnen oplopen..)
Let op! Na toestemming van het UWV mag je gaan opzeggen, houdt dus nog rekening
met opzegtermijnen.
Let op! Geen optie als er sprake is van opzegverboden, zoals ziekte/zwangerschap, OR lidmaatschap.
Let op! Qua timing rekening houden met het feit dat je binnen 4 weken na verkrijging
van toestemming ook daadwerkelijk moet opzeggen.
Let op! Houd rekening met betaling van eindafrekening en transitievergoeding.
Wat te doen als je niet verwacht dat de business zich binnen afzienbare tijd (6 maanden) hersteld?
1 Artikel 7:628 BW jo artikel 5 van Ministeriële Regeling onwerkbaar weer: https://wetten.overheid.nl/BWBR0043008/2020-01-01#.
(Indien de werkgever een vergunning krijgt voor werktijdverkorting hoeft hij niet het loon te betalen over de uren dat vanwege buitengewone omstandigheden niet wordt gewerkt)

Werkt met recht I Imke Arts I Prof. Sprengerlaan 21, Utrecht I 06-250 50 989 I i.arts@werktmetrecht.nl
Reageer · Toon reacties ·
16 maart om 22:07
M Zonderland
Wat ondernemers moeten weten over Corona Algemeen notitie EJP
16 maart 2020
Het Coronavirus (COVID-19) heerst en het RIVM komt met verschillende adviezen en maartregelen. Dit heeft veel gevolgen voor ondernemers. In deze notitie gaan wij in op deze gevolgen.
Wij beginnen met enkele faciliteiten die ondernemers in zwaar weer kunnen toepassen. Daarna gaan wij in op enkele meer algemene zaken.

Huidige stand van zaken:
Door de snelheid waarmee het Coronavirus zich verspreid, en de snelheid waarmee maatregelen worden afgekondigd is het, meer dan anders, van belang te vermelden dat deze notitie ziet op de stand van zaken als vermeld in de datum aan de kop van deze notitie.

Werktijdverkorting:
Het is mogelijk dat opdrachten teruglopen door de Coronacrisis of dat de onderneming verplicht is gesloten.
Het is mogelijk om werktijdverkorting aan te vragen. Hiervoor is een vergunning van het Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid vereist, en vervolgens moet een aanvraag bij het UWV worden ingediend. De aanvraag kent geen terugwerkende kracht.
Voor werktijdverkorting geldt dat er, naar verwachting, gedurende ten minste 2 weken en ten hoogste 24 weken minder werk is. De periode van 24 weken betreft 4 periodes van 6 weken. Na elke 6 weken moet een verlenging van de vergunning worden aangevraagd.
De hoeveelheid minder werk moet tenminste 20% van het aantal werkuren bedragen.
Een juiste aanvraag kan binnen enkele dagen of zelfs uren worden verwerkt en tot een digitale beschikking leiden. Als de werktijdverkorting wordt goedgekeurd dan mag het personeel met deeltijd-WW worden gestuurd. Het personeel werkt dan dus nog maar een deel van de gebruikelijke uren. Zorg er voor dat het personeel niet tijdens WW-uren aan het werk is, dan kan de gehele regeling worden ingetrokken.
De WW-uitkering wordt pas na twee weken eigen risico uitbetaald.
De werkgever is verplicht het loon door te betalen, maar krijgt voor de niet gewerkte uren een vergoeding van het UWV uit de WW-rechten van de werknemers. De werknemers verliezen dus WW-rechten bij ontslag of faillissement.
Op grond van scherpe uitleg van een wetswijziging per 1 januari 2020 kan worden verdedigd dat de loondoorbetalingsverplichting geen 100% van het loon bedraagt, maar slechts de namens de werknemer ontvangen WW-uitkering. Dit kan aanzienlijke loonkosten besparen (maar wel conflicten met werknemers opleveren). Wie hier gebruik van wil maken verwijzen wij naar een arbeidsrechtspecialist.
Een beroep op de werktijdverkorting moet overigens op de algemene regels zijn gebaseerd. Er wordt vooralsnog geen bijzondere regeling opengesteld in verband met het Corona-virus.
In de aanvraag is het aan te raden om te beroepen op regels die zijn opgelegd door overheden. Bijvoorbeeld: omdat de Verenigde Staten hun grenzen hebben gesloten of omdat de onderneming op last van de overheid is gesloten (horeca etc).

Aanvraag
de directeur-grootaandeelhouder kan deze regeling meestal niet op zichzelf toe passen omdat hij niet sociaal verzekerd is.
de regeling kan niet worden toegepast op werknemers die bij aanvang van de regeling ziek zijn (Corona of anders). Wie tijdens de regeling ziek wordt blijft onder de regeling vallen.
De aanvraag bestaat, zoals hierboven omschreven, uit twee stappen.
Stap 1 is de aanvraag van de vergunning bij het ministerie van Sociale Zaken, deze
kan via https://www.uitvoeringarbeidsvoorwaardenwetgeving.nl worden aangevraagd. Stap 2 is de melding via https://www.uwv.nl
Wegens de zeer specifieke aard van enkele vragen en de daarbij horende doorloopsnelheid bij Stap 1 kunnen wij cliënten slechts bijstaan in Stap 2 (mits wij een E-Herkenningsmachtiging hebben). Wij verzoeken cliënten de digitale formulieren van Stap 1 zelf in te vullen.

Betalingsuitstel belastingen
Het is mogelijk om uitstel te krijgen voor de te betalen belastingen. Dit zullen met name de loonheffingen en omzetbelasting zijn.
Het uitstel kan schriftelijk worden verzocht en moet gepaard gaan van een verklaring van een derde deskundige. Hieruit moet blijken dat er een acuut probleem is om de belasting te kunnen betalen, welke voortvloeit uit de Coronacrisis, maar dat de onderneming verder levensvatbaar is. Dit is maatwerk, in onderling overleg kunnen wij nagaan of wij als EJP een dergelijke verklaring kunnen verstrekken.
Het uitstel loopt daarna in beginsel maximaal een jaar. De belastingdienst mag tijdens de behandeling van het verzoek om zekerheden vragen. Over het uitstel is rente verschuldigd, 4% op jaarbasis (enkelvoudig). De looptijd van het uitstel is in beginsel maximaal een jaar, gerekend vanaf de dag dat betaald had moeten zijn.
Het betalingsuitstel kan pas worden aangevraagd nadat er een naheffingsaanslag wordt opgelegd. Eerder kan de belastingdienst deze niet verwerken. Bijvoorbeeld:
De loonheffing over februari moet uiterlijk 31 maart 2020 worden betaald.
Indien dit niet mogelijk blijkt ontstaat er op 1 april 2020 een betalingsverzuim. Begin april (meestal binnen 1 of 2 weken) legt de belastingdienst een naheffingsaanslag op met boete wegens niet betalen.
Op dat moment kan worden verzocht om een betalingsregeling. Inmiddels is ook toegezegd dat de boete dan wordt teruggedraaid.
In aanvulling op het bovenstaande voorbeeld dient binnen 2 weken nadat betaald had moeten zijn (in het voorbeeld dus voor 14 april) een melding betalingsonmacht te worden ingediend om aansprakelijkheid van het bestuur te voorkomen. Met deze melding moet niet worden gewacht tot dat er een naheffingsaanslag ligt!
Tijdens de betalingsregeling moeten lopende verplichtingen worden voldaan. Zo moeten aangiften allemaal tijdig en juist worden ingediend en moete nieuwe aanslagen, waarvoor geen afspraken zijn gemaakt, tijdig worden betaald.
Als er in 2020 minder winst wordt verwacht kan de voorlopige aanslag vennootschapsbelasting om laag worden bijgesteld.
EJP kan het uitstel traject begeleiden. Voorwaarde hiervoor is dat de administratie helemaal bij is. Of EJP ook de vereiste verklaring derde deskundige kan afgeven zullen we in onderling overleg bespreken.
Borgstelling door de overheid
Het is mogelijk dat een lening bij een bank wordt aangegaan om door de Coronacrisis aan te gaan. Onder voorwaarde kan de rijksoverheid garant staan voor deze lening. Het uitgangspunt is dat de bank de lening dan eerder of tegen betere voorwaarden zal verstrekken. De bank de lening verstrekt is hierbij ook aan voorwaarden gebonden.
Deze regeling bestond als maar wordt voor MKB ondernemingen worden de regels tot 1 april 2021 versoepeld. De overheid staat niet meer voor 50% maar voor 90% borg voor de lening.
Om deel te mogen nemen moet de onderneming, geconsolideerd:
- Maximaal 250 werknemers hebben; en
- Minder dan 50 miljoen omzet per jaar of minder dan 43 miljoen balanstotaal.
Daarnaast:
- Moeten de activiteiten overwegend in Nederland plaats vinden;
- Mag er geen sprake zijn van zorgactiviteiten onder de basisverzekering;
- Mag geen sprake zijn van landbouw;
- Mag er geen sprake zijn van de exploitatie van vastgoed;
- Mag er geen geld worden uitgeleend aan andere maatschappijen.
De looptijd is maximaal 6 jaar (12 jaar voor investering in een bedrijfspand).
Afhankelijk van de looptijd loopt de provisie die betaald moet worden op van 3,9% naar 5,85% van de borgstelling.
De aanvraag van de regeling loopt via de bank die de lening verstrekt en wordt bij de financieringsaanvraag meegenomen. EJP kan in algemene zin begeleiden met financieringsaanvragen. De regie ligt hier echter bij de bank.
Op de navolgende link staat een lijst met banken die de zogenoemde BMKB regeling mogen toepassen. https://www.rvo.nl/subsidie-en-financieringswijzer/borgstelling- mkb-kredieten-bmkb/deelnemen-als-financier
Inkomensondersteuning ZZP
Voor ZZPers wordt nog gekeken naar mogelijkheden voor inkomensondersteuning. Voor deze groep is nog niet veel bekend.
Als de onderneming niet meer levensvatbaar is en de betreffende ZZPer is geboren voor 1960 dan kan mogelijk een beroep worden gedaan op de BBZ bij de gemeente om het inkomen aan te vullen tot de bijstandsnorm. Deze regels worden mog
Reageer · Toon reacties ·
16 maart om 21:27
M Zonderland
Vanaf 1 januari 2020 is een ministeriele regeling ingevoerd, de Regeling onwerkbaar weer. Hierin wordt de loonbetaling in geval van buitengewone natuurlijke omstandigheden zoals vorst geregeld, maar ook de loonbetaling in geval van buitengewone niet natuurlijke omstandigheden. Gedacht kan worden aan de ontstane situatie met betrekking tot het Coronavirus. In artikel 5 van de Regeling onwerkbaar weer is opgenomen dat de loondoorbetalingsverplichting van de werkgever vervalt als de werkgever toestemming tot werktijdverkorting heeft verkregen. Bij toewijzing van het verzoek tot werktijdverkorting, hoeft dus geen loon te worden betaald. Zie https://postbouter.nl/blog/wel-of-geen-loondoorbetalingsplicht-van-werkgever-bij-werktijdverkorting.
Reageer · Toon reacties ·
16 maart om 20:47
Paul van CrowdLED
Beste leden,

De impact van het Corona virus moeten we onder ogen zien. De event en beurs industrie ligt volledig op zijn gaat en ik heb al veel meegemaakt en gehoord vanuit het buitenland. Als je hierover wil praten / sparren dan nodig ik je dinsdag 17 maart om 18uur uit voor een biertje bij dotslash. Europalaan 100. Dit is een bedrijfverzamelgebouw met een horeca gelegenheid genaamd Southpark.

Dit is geen officieel event en er is geen programma. Gewoon ervaringen en tips uitwisselen om van elkaar te leren. En natuurlijk voor de gezelligheid.

De rekening van de avond zal worden verdeeld onder de aanwezigen middels een tikkie. (#crisis)

Laat mij even weten op paul@crowdled.net als je erbij wil zijn dan zorg ik ervoor dat er een tafel is.
Reageer · Toon reacties ·
10 maart om 15:14
Bericht van NL Cares
Beste ondernemer,


Ja echt, we hebben je nodig!

Wij geven 240 kinderen uit de Utrechtse achterstandswijken de kans om kennis te maken met sport. Wist je dat 1 op de 5 kinderen die in armoede opgroeien te maken hebben met overgewicht? Verder hebben kinderen met een niet-westerse achtergrond en kinderen die wonen in een van de vier grootste gemeenten vaker overgewicht. Van de Amsterdamse, Rotterdamse, Haagse en Utrechtse kinderen heeft 18% overgewicht. Tijd voor actie dus!

Wat gaan we doen: De Olympische Sportweek

Tijdens de Sportweek bieden we 240 kinderen uit achterstandssituaties de mogelijkheid om op speelse wijze kennis te maken met verschillende sporten. Dit is van groot belang! Veel kinderen verkeren namelijk in situaties waarin sporten om bepaalde (financiële) redenen niet wordt gestimuleerd. Tijdens de Sportweek wordt deze kinderen ook de mogelijkheid geboden om een jaar gratis te sporten. We organiseren dit event al een aantal jaren Amsterdam en Rotterdam, Utrecht kan niet langer achterblijven! Zonder vrijwilligers is dit evenement niet mogelijk. Ook voor hen is het een bijzondere dag. Ze begeleiden de kinderen bij het uitgebreide sportprogramma. Ook beleven ze samen de vlaggenparade en het ontsteken van het Olympisch Vuur. Een moment dat menig vrijwilliger nog lang bij blijft. Het beeldmateriaal uit 2018 spreekt voor zich.

Zonder jullie is dit niet mogelijk, help je mee?

Dit is event is alleen mogelijk door de financiële bijdrage en vrijwilligers van bedrijven. We zoeken 8 teams van 10 personen die aan dit event willen deelnemen. Ook jouw bedrijf kan deelnemen aan een fantastische sportieve dag! Deelname is niet alleen goed voor de teamspirit, tevens krijgt je de kans invulling te geven aan de maatschappelijke betrokkenheid van het bedrijf. Bovendien draag je er aan bij dat honderden kinderen die in achterstandsituaties verkeren kunnen kennismaken met Olympische sporten.

Praktische informatie


Data: Dinsdag 16 juni
Tijden: 09:00 – 15:00
Locatie: Utrecht
Deelnemers: Je kunt met een klein team deelnemen, de hele afdeling, of zelfs met het hele bedrijf tijdens jouw eigen Olympische dag!
Deelnemen? Voor deelname en/of vragen kun je bij mij terecht.
Kosten: €1500,- (excl. Partnerschapskorting)

Zijn jullie geïnteresseerd? Neem dan contact met mij op. Ook als je andere bedrijven kent voor wie dit interessant is laat het mij dan weten.

Komt dit event niet uit in je agenda? Er zijn veel meer mogelijkheden om vrijwilligerswerk te doen. Neem contact met mij op als ik je hier iets over mag vertellen.

Hartelijke groet,

Inge Bomhof

Projectmanager Utrecht| 06-51229774 | ma t/m do

www.nlcares.nl





Reageer · Toon reacties ·
26 februari om 15:46
M Zonderland




December 2019 hebben een harpiste en fluitiste van de Stichting Appeltaartconcerten opgetreden voor de Utrechtse Ondernemersvereniging.
We willen de relatie met jullie leden graag versterken want jullie klanten en hun familie zijn ons publiek en potentiele Vrienden.

Appeltaartconcert in TivoliVredenburg
Stichting Appeltaartconcerten en TivoliVredenburg organiseren een Appeltaartconcert op maandagochtend 20 april in de grote zaal van TivoliVredenburg. Hiervoor worden maatschappelijke organisaties en zorginstellingen en Vrienden van de Stichting Appeltaartconcerten uitgenodigd.

Programma
Op het programma staan soloconcerten van Antonio Vivaldi en Johan Sebastiaan Bach, gespeeld door het Crumble Consort en solisten van het Nederlands Philharmonisch Orkest. Voorafgaande aan het concert is er gratis koffie, thee en appeltaart voor iedereen.

10 gratis kaartjes
We mogen 10 kaartjes aan de Utrechtse Ondernemersvereniging weggeven. Wilt u komen luisteren, wellicht met iemand die niet vanzelfsprekend (meer) naar een concert zou gaan?
Stuur dan een mail met het aantal kaartjes dat u wilt reserveren, uw naam én de vermelding van de Utrechtse ondernemersvereniging naar reserveren@appeltaartconcerten.nl

Datum: maandagochtend 20 april 2020
Locatie: TivoliVredenburg, grote zaal
Tijdschema:
10.00 u: deuren TivoliVredenburg open
10.30 u: ontvangst met koffie en appeltaart
11.00 u: aanvang concert in de grote zaal (zonder pauze)
12.00 u: einde

Vragen? Michiel Holtrop, zakelijk leider Stichting Appeltaartconcerten
06-55997325
michiel@appeltaartconcerten.nl www.appeltaartconcerten.nl
Reageer · Toon reacties ·
21 februari om 11:13
M Zonderland
MKB Financiering Event - 11 maart 2020.

Beste meneer, mevrouw,

Het financieringslandschap voor ondernemers is continu in beweging. Financiering komt niet langer enkel bij traditionele (bancaire) partijen vandaan, maar is steeds vaker een combinatie van verschillende bancaire en non-bancaire producten. Dit nieuwe landschap zorgt voor tal van mogelijkheden voor de ondernemer.

Kanaal30 in Utrecht is op woensdag 11 maart 2020 de locatie voor het MKB Financiering Event. Hier kunnen ondernemers, alternatieve (non-bancaire) financiers en financieel adviseurs elkaar ontmoeten. Wij nodigen ondernemers van Utrechtse Ondernemers Sociëteit, van harte uit om het event te bezoeken.

Ronald Kleverlaan (Stichting MKB Financiering) praat u bij over het nieuwe financieringslandschap en Hans Biesheuvel (ONL voor Ondernemers) gaat in gesprek met ondernemers over hoe zij hun financieringsbehoefte hebben ingevuld. Naast een infomarkt, kunt u er ook terecht voor kennissessies en interactieve workshops over alternatieve financiering.

Programma
13:00 uur - Ontvangst, infomarkt.
13:30-14:45 uur - Plenair gedeelte

Ronald Kleverlaan (Stichting MKB Financiering) over het nieuwe financieringslandschap.
Hans Biesheuvel (ONL voor Ondernemers) in gesprek met ondernemers.
Paneldiscussie met alternatieve financiers Spotcap, Voldaan en Qredits.
14:45-15:15 uur - Pauze, infomarkt.
15:15-15:40 uur - Workshopronde 1
15:45-16:15 uur - Workshopronde 2
16:15-17:15 uur - Netwerkborrel, infomarkt.

Voor meer informatie over het event en de workshops: https://onl.nl/mkb-financiering-event/

Wij hopen zoveel mogelijk ondernemers te kunnen informeren over de kansen die er zijn op het gebied van alternatieve financiering. Zou u dit event willen communiceren binnen uw netwerk, op bijvoorbeeld de agenda van de sociëteit of nieuwsbrief?

Het MKB Financiering Event is er voor ondernemend Nederland die bijvoorbeeld start-, werk- of groeikapitaal nodig hebben. Deelname is GRATIS en u kunt zich aanmelden voor het event op; https://www.eventbrite.nl/e/tickets-mkb-financiering-event-2020-86123572925?aff=promotieextern


Graag tot 11 maart!

Met vriendelijke groet,
MKB Financiering Event, hoofdpartners,

Jacqueline Sibon - Qredits
Stephanie Herpers - Voldaan
Suzan Waarts - Spotcap


Suzan Waarts
Event Manager
NL & UK
+31(0)6 18 59 73 70
suzan.waarts@spotcap.com
www.spotcap.nl
Sarphatikade 14, Amsterdam
Regal House, 14 James St, London WC2E 8BU




Reageer · Toon reacties ·
21 februari om 11:08
drs. J.N. Witteveen
Beste UOS-ers,
Op zaterdag 27 en zondag 28 juni ga ik de HomeRide rijden. Dit is een 24 uurs wielerevent, georganiseerd door het Ronald McDonald Kinderfonds met als doel een bijdrage te leveren aan de Ronald McDonald Huizen in Nederland. In deze huizen, die vaak naast de kinderziekenhuizen zijn gelegen, kunnen ernstig zieke kinderen in een woonkameromgeving even uit hun behandeltrajecten worden gehaald en samen met hun ouders loskomen van de ziekte. Kortom: even gewoon kind zijn.

Ik ga deze HomeRide met mijn collegas van HLB Blömer doen: in 24 uur dag en nacht 500 kilometer fietsen door heel Nederland tussen zaterdagmiddag 12 uur en zondagmiddag 12 uur. Doel is om tenminste 7.000 op te halen voor dit mooie goede doel.

De oplettende lezer voelt natuurlijk de vraag allang aankomen: ik ben op zoek naar sponsors, die mij en mijn collegas willen helpen om een klein steentje bij te dragen aan dit goede doel.
Heb je interesse om ons te helpen, dan kan dit via www.homeride.nl.
-Linksboven zie je een rode button: doneer nu aan een team(lid). Je krijgt dan een lijst te zien met alle deelnemende teams tot nu toe.
-Zoek team Heel Lang Biken Blömer
-Klik dan onder het kopje HomeRiders op mijn naam Jeroen Witteveen.
-Door op de button Sponsor Jeroen Witteveen te klikken kun je via iDEAL je eventuele donatie rechtstreeks overmaken naar de organisatie.

Elke euro is er eentje, dus we zijn blij met elke gift.

Super bedankt!

Ps mocht je vragen hebben, bel/mail/app mij gerust.
Jeroen Witteveen
Reageer · Toon reacties ·
10 februari om 17:13
C.R.K. Textor
We zijn voor een klantevent op 19 en 20 november op zoek naar een locatie dat voldoet aan de volgende criteria:
- Omgeving Utrecht
- Goede wifi
- Goed bereikbaar met openbaar vervoer
- Voldoende parkeergelegenheid
- De locatie moet over minimaal 3 zalen beschikken:
- Grote zaal voor 100 personen
- 2 subzalen voor 30 personen
- Eigen pauze ruimte voor lunch en borrel

Wie heeft goede suggesties?

Alvast bedankt.

Chris
textor@courseware.nl
Reageer · Toon reacties ·
6 februari om 10:57
Dimitri Chalos
12 december 2019 is het zover! OLI MAZÍ | The Greek Shared Dining opent zijn deuren!

Op de locatie waar 32 jaar Restaurant Alexios en tussentijds Lemonia te vinden was zal nu een nieuw trendsettend Grieks restaurant te vinden zijn. Oli Mazí betekent met elkaar en refereert aan de eetcultuur zoals in Griekenland wordt gegeten. Het samen delen van gerechten, erover praten en samen herinneringen creëren. Met ruim 140 zitplaatsen, live muziek, een terras en gratis parkeren in de omgeving is Oli Mazí bij uitsteek geschikt om een complete avond uit te beleven.

Over OLI MAZI
OLI MAZI | The Greek Shared Dining is van woensdag t/m zondag geopend vanaf 17.00 voor diner. Op de menukaart die met de seizoenen wisselt zijn traditionele gerechten te vinden, echter in een nieuw jasje gestoken. SEXY TRADITIONAL!
Chef-kok Nikos Chalos kan zich helemaal uitleven in een perfect gefaciliteerde keuken waar een JOSPER grill en Rotiserie aan zijn toegevoegd.
OLI MAZI wil zich tevens onderscheiden met een premium drankassortiment, uitgebreide wijnkaart met de beste Griekse en Internationale wijnen en eigentijdse cocktails.
Om de beleving compleet te maken zal er geregeld een muzikaal programma aangeboden worden met een rijk repertoire en verschillende genres.
OLI MAZI biedt nog meer; door de short-distance beamer, technische faciliteiten en podium is het mogelijk op maandag en dinsdag het restaurant exclusief te boeken voor diners en product presentaties tot 100 personen.

OPENING DOOR BURGEMEESTER JAN VAN ZANEN
Op 12, 13 en 14 december zal de opening feestelijk worden gevierd met live muziek en een DJ afterparty. Op 12 december is de officiële opening. De openingshandeling zal rond 18.15 zijn en zal door niemand minder dan onze burgemeester Jan van Zanen worden verricht. Er zijn nog tafels beschikbaar.

Praktische informatie
Telefoon: 030-2431981
E-mail: info@olimazi.nl
Website: www.olimazi.nl
Reserveren: reserveren@olimazi.nl, website of bel 030-2431981
Eigenaren: Nikos, Jorgos, Dimitri Chalos
Reageer · Toon reacties ·
11 december om 20:41
M Zonderland
Enactus Utrecht is dé studentenorganisatie voor sociaal en duurzaam ondernemerschap in Utrecht. Onze leden zien uitdagingen in maatschappelijke problemen en zetten ondernemerschap in om deze aan te pakken, zodat een betere en duurzame wereld mogelijk wordt gemaakt. Daarmee werkt Enactus mee aan de Sustainable Development Goals. De leden worden ondersteund door het zeskoppige bestuur, Utrechtse onderwijsinstellingen en het bedrijfsleven. Enactus Utrecht is onderdeel van een internationaal netwerk met ruim 1700 teams en 4200 ondernemingen, verspreid over 36 landen.

Waarom partner worden van Enactus:
- Toegang tot een netwerk van 500 ondernemende studenten
- Onderdeel van een waardevol partnernetwerk
- Ondersteunen van sociaal ondernemerschap in Utrecht

Wat kun je doen?
- Assisteren van ondernemingen
- Geven van workshops
- Financiële steun

We nodigen je graag uit!

Op 5 november organiseert Enactus Utrecht een Vrienden van Enactus evenement. Op deze dag willen we onze huidige én potentiele partners een inkijkje geven in onze organisatie en partners de kans bieden ook met elkaar in gesprek te gaan. We zijn trots op het netwerk aan partners en alumni dat we in 15 jaar hebben opgebouwd. Al deze kennis, ervaring en connecties willen we op deze dag graag met elkaar delen.

Programma:

15:30 - 16:00 inloop
16:00 - 18:00 inhoudelijk programma
voorstellen nieuw bestuur
gastspreker Werner Schouten van MaatschapWIJ
alumni ervaring
pitches ondernemingen
Enactus Nederland
18:00 - 19:00 borrel

Locatie:
Social Impact Factory (zaal 7 Sydney)
Vredenburg 40, 3511 BD Utrecht

Werner Schouten zal als inspiratiespreker wat vertellen over MaatschapWij.
MaatschapWij is een inspiratieplatform voor een socialer en duurzamer Nederland. Ze zetten change makers, actieve burgers, rebelse ambtenaren en betekenisvolle ondernemers in de spotlights. Om heel Nederland te laten zien dat je nooit te klein bent om impact te maken.
________________________________________

Rowan Hordijk is een van onze vele gewaardeerde alumni. In een interactieve sessie zal hij wat vertellen over zijn tijd bij Enactus, contact met partners, de rest van zijn loopbaan en de invloed van Enactus hierop.
________________________________________

Enactus Utrecht is onderdeel van Enactus Nederland en van Enactus Worldwide. Met partners als KMPG, Rabobank en Heineken kan Enactus Nederland als geen ander de toegevoegde waarde van een partnership onderbouwen. Daarbij is Enactus Nederland voor een groot deel verantwoordelijk voor het opleidingstraject van Enactus studenten. Er wordt een presentatie gegeven over de organisatiestructuur, het opleidingstraject en de visie van Enactus Utrecht.


Ben je er bij?
Als je bij dit evenement aanwezig wilt zijn laat dit dan via extern@enactusutrecht.nl zo snel mogelijk weten!










Reageer · Toon reacties ·
4 november om 16:08
H. van Ooijen
Marc de Hond liever niet naar Utrecht

"Nadat ik voor een optreden in het werftheater met rolstoel en al van de werfkelder trap sodemieterde had ik mij voorgenomen niet meer in Utrecht op te treden"

De Slinger is dan ook erg blij Marc voor het eerst weer in Utrecht te mogen verwelkomen tijdens onze eerste Smart City ontbijtsessie "Toegankelijkheid en Inclusiviteit lekker belangrijk?!" van 29 oktober. Een relevanter onderwerp hadden we in Utrecht voor Marc niet kunnen verzinnen lijkt het wel.

Voor meer info en aanmelden klik op onderstaande link:
https://www.deslingerutrecht.nl/nieuwsbrief/archief/18-marc-de-hond-liever-niet-naar-utrecht
Reageer · Toon reacties ·
17 oktober om 15:30
H. van Ooijen
"Toegankelijkheid en inclusiviteit, lekker belangrijk?!"

De Slinger Utrecht inspireert, informeert en waar mogelijk initieert. Dit doet De Slinger voor en met haar actieve partners. Daarom organiseert De Slinger Utrecht op 29 oktober de eerste Smart City ontbijtsessie met als thema "Toegankelijkheid en inclusiviteit, lekker belangrijk?" We organiseren deze ontbijtsessie samen met de Nederlandse Spoorwegen in "De Kookschool" op Centraal Station Utrecht.

Meer info en aanmelden klik op onderstaande link:
https://www.deslingerutrecht.nl/events/de-slinger-utrecht-serveert-de-smart-city-ontbijtsessie-9aAOdv
Reageer · Toon reacties ·
17 oktober om 15:22
uos
Beste ondernemer in Utrecht,

Vanaf nu kunt u als ondernemer ook via Whatsapp of chat met de gemeente Utrecht contact opnemen. Om Utrechtse ondernemers beter van dienst te zijn en het makkelijker te maken om contact met ons op te nemen heeft de gemeente Utrecht een speciaal nummer voor ondernemers in het leven geroepen.
Utrecht is een ondernemende stad. We vinden het belangrijk om ondernemers goed van dienst te zijn. Daarom riepen we u dit voorjaar op met ons ideeën te delen ter verbetering van onze dienstverlening aan ondernemers. Het idee Whatsapp voor ondernemers is nu uitgevoerd. En meer!

06 220 98 478
Chatten met de gemeente

Live Chat: voor ondernemers die graag live willen chatten met de gemeente is er op de website www.utrecht.nl/ondernemen ook een chatfunctie toegevoegd. Bellen met de gemeente: ondernemers die toch liever willen bellen kunnen via 14 030 in het keuzemenu contact met ons opnemen door te kiezen voor ‘ondernemers’. Op deze manier komen zij sneller in contact met het Klantcontactcentrum en via hen met de juiste afdeling. Dit nieuwe aanbod in de dienstverlening aan ondernemers, testen wij een half jaar. We bekijken of het voorziet in uw behoefte.

Slim Melden Utrecht App
Wist u dat we nu ook een App hebben waarmee u snel een melding kunt doen van iets wat kapot, vies of onveilig is? Slim Melden Utrecht kunt u downloaden in de Google Play Store of via de App store.
Heeft u nog meer ideeën om de dienstverlening te verbeteren. Laat het ons weten via Whatsapp, chat, e-mail of telefoon of deel uw verhaal via datkanbeter@utrecht.nl.

Met vriendelijke groet,

Linda Voortman,
wethouder publieksdienstverlening

Reageer · Toon reacties ·
8 oktober om 17:26
uos
Het ministerie van Buitenlandse Zaken heeft de regeling “Starters International Business” (SIB) geïnitieerd. Met deze SIB-regeling helpt het ministerie bedrijven die de stap willen maken naar buitenlandse markten. MKB-ondernemers kunnen advies krijgen van een coach om de exportmogelijkheden te verkennen. Met de SIB-voucher worden deze advieskosten vergoed.

Wij, Intend Business Development, zijn geselecteerd coach binnen deze SIB-regeling. We staan klaar om MKB’ers te helpen met (het uitzoeken van de kansen naar) internationaal ondernemen. Wat wij kunnen betekenen voor MKB-ondernemers, wie wij zijn en wat de SIB-regeling inhoudt, leest u hier: http://www.intend-eu.com/media/72916/sib-voucher-brochure-2017-intend.pdf. Daarnaast voorziet de website van Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO), de uitvoerder van de SIB-regeling, u ook van meer informatie: http://www.rvo.nl/subsidies-regelingen/starters-international-business-sib.

Vriendelijke groeten,
Nienke Meijer (nienke.meijer@intend-eu.com)
Intend BV





Reageer · Toon reacties ·
10 februari om 15:59
UOSTweets
@UOSTweets
Volg @UOSTweets voor de laatste nieuwtjes en het uitwisselen van foto's! Stuur een DM als je ook door @UOSTweets gevolgd en geretweet wilt worden.
Reageer · Toon reacties ·
7 januari om 21:13